FAv SoNg

Sunday 1 October 2017

SPA BEKAM AR RAYYAN (GOMBAK)

Assalamualaikum, Monday Blues everyone!

Entry harini eyfa nak cerita pasal bekam! 2 hari lepas temankan husband pergi bekam di SPA BEKAM AR RAYYAN (GOMBAK BRANCH). Bangunan Spa nih terletak di sebelah masjid Ash Shakirin gombak, level 2. Disebabkan husband kerap sakit kepala, dia nak cubalah pergi berbekam, dan ini adalah kali pertama dia berbekam.

Apa itu Bekam?

Bekam adalah kaedah perubatan dengan cara mengeluarkan darah yang mengadungi toksin dari dalam tubuh manusia. Berbekam dengan cara melakukan pemvakuman di kulit dan mengeluarkan darah darinya.

Spa Bekam
Pakej Rawatan
Husband eyfa ambil pakej 2 - 22 cup (termasuk urutan Guasha, bekam aingin & Bekam Luncur) untuk satu badan, kaki dan kepala, harga RM150.

Urutan GuaSha -  urutan menggunakan tanduk kerbau

Bekam Angin - untuk mengeluarkan angin dari badan/kepala (sebab itu selalu sakit badan/kepala)

Bekam Luncur - melancarkan darah

Check BP dulu
Mula2 kena check BP dulu, manalah tau darah tinggi ke (nervous kan?). If everything ok, dia akan assist masuk bilik. Kat sini perempuan pon boleh berbekam, akan ada sister2 yang membantu.


bekam dibadan



Paling banyak darah dikepala

Dimulakan dengan urutan Guasha , then bekam angin, seterusnya darah dikeluarkan. Pakej 2 nih ambik masa dalam 1 jam 15 minit.

After siap, pelanggan di minta rehat sebentar, mereka akan berikan air teh untuk kita minum. Yang mana xbiasa berbekam, akan rasa pening2 sikit. Servis mantap!apa xpaham bila ditanya, semua mereka boleh jawab dan terangkan. So lepas nih, boleh datang lagi.

Sekian...





1 comment: