FAv SoNg

Monday 17 February 2020

DROPSHIP & TUPPERWARE


Assalamualaikum u alls!, setahun blog ni mengumpul sarang, hakak sengaja biarkan sebab malas nak menulis. Tahun 2019 adalah tahun yang betul2 mencabar , 3 kali tukar kerja, 4 bulan menggangur. Dalam2 tanam anggur selama 4 bulan tuh, hakak ada bnyak hutang yg nk kne selesaikan. Al maklumlah komitmen bulanan kena langsaikan, tapi mcmne hakak nak langsaikan klu hakak xbekerja kan?

Suatu hari, terbuka hati nak buat dropship barang2 dapur, mcm kuali, tray, pinggan mangkuk dan mcm2 lagi, so hakak pon, surveylah dalam facebook, untuk jadi agen dropship. Untuk sesiapa yg xtau agen dropship tuh apa, meh hakak terangkan. Agen dropship maksudnya, u alls just promote brg, anda xpegang brg dan anda xperlu keluar nak pos. Just promote. If ada customer berminat, dia bank in pada anda duit, then just inform pada agen atasan anda untuk pos barang.

Antara barangan dapur yg sy jual
Periuk Siti Nurhaliza


Mangkuk tingkat murah


Contoh: 
Harga barang yg anda jual harga RM100
Bayar pada agen hanya RM80
Anda untung RM20

Itu baru 1 brg anda untung RM20, cuba bayangkan anda dpt 5 customer, RM20 x 5 dah untung RM100.
Berbalik pada cerita dropship td, hakak dah jumpa org untuk hakak join dropship, just bayar pendaftran RM50, then dah boleh promote brg2. Dalam masa yang sama, org tuh ajak hakak join untuk jadi ahli Tupperware. Katanya lg untung jual Tupperware memandangkan hakak memang ada niat nak meniaga.

So hakak pon agree untuk join sebagai ahli, bayar lg another RM74 ambil pakej yang paling murah, dpt 3 biji free Tupperware dan 1 beg Tupperware.


hakak join pakej ahli yang paling murah
Antara pakej lain - PAkej Turbo Plus Pack

Pakej Treasure box
Alhamdullillah, selama 7 bulan hakak join ahli Tupperware ni, hakak mampu bayar bil elektrik, air, dan juga kereta. Tapi hakak sekarang dh berkerja, so hakak teruskan juga meniaga Tupperware secara part time, bila dpt untung hakak buat belanja, joli2, ajak husband hakak dating, tgok wayang.
Bila dah jadi ahli, u alls akan dpt 25% diskaun setiap produk.

Contoh
Harga barang di catalog harga RM100
Anda beli di stokis hanya RM75
Anda jual pada customer ikot harga catalog RM100
Anda untung RM25

Bestnya bila meniaga Tupperware ni, bukan saje u alls akan dapat untung runcit, u alls juga akan dpt commission dari Tupperware setiap bulan.

Maksud untung runcit – yang anda jual direct pada customer, untung dari situ u alls akan dpt
Maksud Commision – Downline anda beli produk Tupperware di stokis, anda akan dpt commission.
Maksud downline – u alls cari org untuk jadi ahli. Dalam Bahasa lain, we alls panggil “recruit”

Bila u alls ada niat nak meniaga secara full time, hasil meniaga akan bertambah bnyak.  Makin bnyak customer beli dengan anda, makin bnyk hasil runcit anda, makin ramai u alls recruit, makin bnyak la commission yg anda akan dpt.



Selama 7 bulan ni juga, hakak dah recruit 10 org ahli baru. Dan hakak pon dah merasa commission dari Tupperware. Sangat2 seronok. Dan yang paling hakak suka bila join jd ahli Tupperware, hakak dpt bnyak Tupperware free. Downline hakak pon mcm tuh, dari yg baru join smpailah yg dh lama join, masing2 sukakan Tupperware percuma. Banyak benefit yang akan dapat dan salah satunya mcm yang hakak baru mention td.

So smpai sini je hakak berceloteh, yang berminat untuk jadi ahli Tupperware boleh tekan link kat bawah ataupon yg nak tgok produk sila ke Fb page hakak ye.







Terima kasih sebab sudi singgah ke blog hakak.
Much love!! eyfa

No comments:

Post a Comment